20 Eylül 2009 Pazar

Yassaahkk gardeşim almıyoruzz




Ülkemizin git gide Malezyalaşmaya başladığını düşünüyorum sanal alemde.. Bundan birkaç gün önce Black Eyed Peas gitti Malezya'ya.
Bir bira firması sponsor olduğu için Müslümanlar için giriş yasaktı konsere. Yani Müslüman isen Hz. Muhammed'in (S.A.V) yaydığı dine inanıyorsan bu konsere girişin yasaktı. Belki içeri Cem Yılmaz'ın parodilerindeki gibi "Din kardeşiyizi abi niye giremiyoruz" diyen olmuştur onu bilemeyeceğim.
Ama bizim git gide internetteki sitelere girişimiz engelleniyor.
Blogger'a girmede binbir sıkıntılar yaşıyorduk. Maksat bu bloglardan maç yayını yapanları yakalamak olabilir. Ya da korsancılığın önüne geçmek olabilir.
Ancak kimin neden myspace gibi arkadaşlık sitesini kapattığını çok merak ediyorum. Orası bir nevi gizli yetenek pazarıydı. Birçok amatör müzik grubu buradan birilerinin kendisini keşfetmesini bekliyor.

Gelelim lastfm'e. Buraya bir dönem çok sarmıştım. 70'lerin sonu ve 80'lerdeki oldskool rap müzikle burada tanıştım. Grandmaster Flash'i burada sevdim. Kurtiz Blow'u burada tanıdım. Ancak bazı ağabeylerimiz, takım elbiseli amcalarımız, buralardan şarkıcıların albüm satışlarını düşüreceğini ve telif haklarını ödemediğini söylüyordu.
Ancak şunu unutuyorlar. Şarkıcılar buraya kendi istekleriyle üye oluyor. Birçok sayfa internet dili ile "official".
Youtube'nin de Atatürk ve teliflerle ilgili problemlerle kapatıldığını biliyoruz. Ama youtube'ye giren her türlü giriyor. Hatta Başbakan RTE bile dalga geçer gibi "Siz nasıl giremiyorsunuz" demişti.
Peki bu kadar telif hakkını düşünen takım elbiseli amcalarımıza soruyorum. Birçok eski filmi televizyonlarda döndüren kanallara, buna devletimizin kanalı TRT'de dahil, neden oyunculara telif ödenmiyor!
Kanunu istedikleri gibi kullanan bu ağabeylerimizin en içten dileklerimle bayramını kutluyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder